måndag 20 januari 2014

Sovrumsplaner

Sitter och drömmer mig bort...

Har fått för mig att jag vill fixa till i vårt sovrum. Vill få till en hotellkänsla hade jag tänkt (jag blev inspirerad efter vår hotellövernattning i Bangkok för ett par veckor sedan) Det är inte den där avskalade känslan jag är ute efter utan den där eleganta med heltäckningsmatta (inte alá 80-tal) och snygga långa veckade gardinlängder. Utsikt över hela stan från 28:e vån... Nej vänta... nu drömmer jag igen.

Fler kuddar är ett måste och stora sänglampor på nattduksborden tänkte jag. Kanske skulle jag ge mig på att klä in vår sängram (gaveln iallafall i något matchande tyg, om det går.) Ja vi får väl se. Ska lägga fram mina ideér på ett bra sätt för min man också.

Så här ser det ut idag.




N tycker att det är kuddar så det räcker. Men jag håller inte med. Dem kan man inte få för många av.

Förresten hur många av er bäddar sängen varje morgon? Handen på hjärtat...
Delar med mig av mitt "snabb-knep". Gillar överkast och som sagt många kuddar, vill helst komma in i sovrummet och se en bäddad säng. Och för att det ska gå snabbt så gör jag en rulle av överkastet och alla kuddarna och rullar ner det vidfotänden på kvällen. Nästa morgon går det snabbt och lätt att lyfta upp och rulla ut igen. Bara ett par kuddar som ska placeras rätt. Varsågod! Den bjuder jag på idag.




Återkommer med sovrumsplanerna när jag kommit längre.
Vad har du på gång där hemma? Skriv gärna ett par rader här under.
//m

Följ mig gärna på Instagram: minredermalin

2 kommentarer:

  1. Jag går i precis samma funderingar på vårt sovrum!! Har beställt nya gardiner som jag hoppas blir bra, tänkte att det ger lite mjukare känsla.. och är en bra början,..
    Ger du dig på gaveln så hojta :-)
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hm, fick en idé. Vi kanske skulle kunna ge oss på det tillsammans ;) Vi får nog prata om det över en lunch en dag. Kram

    SvaraRadera