söndag 24 mars 2013

Att möblera om

Ett stort intresse för inredning har jag alltid haft. Jag ändrade om på mitt rum väldigt ofta som barn, och jag är ganska säker på att min säng har stått placerad på alla olika platser på mitt barnrum - även mitt på golvet. Att jag har ärvt mitt inredningsintresse är jag inte i tvivel om. Min mamma kunde byta plats på möblerna i vårt hus till långt in på natten ibland. När man sen kom ner nästa morgon så var vardagsrummet i matrummet och tvärtom. 

Jag minns att något av det roligaste jag visste som barn var när jag kunde övertala mina vänner om att vi skulle ändra om på deras rum. Faktum är att jag fortfarande tycker att det är lika kul, jag hjälper gärna vänner med tips och råd som rör heminredningen. 

Jag fick den stora äran att hjälpa min väninna i deras fina hus för ett par månader sedan. Här kommer en del bilder före och efter.


Här ser ni en före bild. Ett ganska svår möblerat rum med tv-rum i vinkel. Jag ville testa att möblera om för att på så vis utnyttja rummets yta lite bättre och även så att man skulle kunna njuta framför brasan lite mer.


Jag valde att ställa 3:an och fåtöljen framför brasan och låta 2:an och fatboyen vara framför tv:n. Med hjälp av lite ljusare textilier från bla. Ikea och Jysk har jag försökt lätta upp de svarta skinnsofforna. Accentfärgen i rummet, som inte framgår så tydligt på bilderna tyvärr, blev lila. Kuddar, bordsunderlägg, gardiner och blommor fick sätta lite färg på rummet.



Här ser ni vinkeldelen av rummet. Nästan alla möblerna var intryckta i detta förhållandevis lilla rummet före min ankomst.

 Och här är en bild på möbleringen framför tv:n efteråt.  



Före

 Efter




Avslutningsvis ett litet stilleben.

Tack snälla J&J för att jag fick låna ert hus. 

//m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar