måndag 3 mars 2014

Sovrummet

Nu vänner har det hänt grejor. Sovrummet har pimpats till lite. Jag har sytt veckbandsgardiner med fingerkrokar (första gången för min del) Mamma assisterade mig, för jisses vad mycket tyg det blev att hantera. När väl alla längderna var ihop sydda så skulle de ju fållas upp och sedan strykas. Mmm, det gick och nöjd blev jag. Det var precis den här känsla jag ville åt.


Mattan sen var ett fynd. Jag funderade ju på heltäckningsmatta. Men det kändes som ett för stort och dyrt projekt om det skulle vara en matta av hög kvalitet. Därför svängde jag förbi Ikea en dag (egentligen för att kolla på sänglampor) och där hittade jag den perfekta mattan. Fotade den och tänkte köpa den en annan dag (när jag hade mer tid) MEN när jag svängde inom Fyndavdelningen så hängde den där med 500 kr rabatt. Så det var bara till att slå till direkt.




Nu återstår lampor på sängborden, som jag inte helt är enig med mig själv om vilka det ska vara. Ikeas modell som jag tittat ut känns lite väl stor. Men kanske inte...


Fler kuddar... jag vi får väl se. Ska förhandla lite mer på den punkten ;)






Totalt sett känner jag mig nöjd som det är nu.

Nästa projekt? Vad blir det undrar ni!?

Här har vi det:


Planen är lagd och mannen är med på den. Men vi väntar med att börja tills det blivit lite varmare. Det ska nämligen målas och sågas så det passar bäst att göra utomhus. Soffan passar inte in och har aldrig gjort i det här huset tycker jag. Så om någon är intresserad så är det till salu.

//m

3 kommentarer:

  1. Blev ju hur bra som helst!! Du är så duktig vännen!!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken fin veckbandsgardin du sytt, en fråga bara, har du sytt ihop alla längderna med varandra, eller är dom var för sig?
    Tack på förhand! (om du vill svara, vill du maila mig tillbaka på reband1986@hotmail.se)
    // Rebecka

    SvaraRadera
  3. Tack Rebecka. Jag valde att sy ihop dem. Det blev mycket tyg att hantera men om tyget inte skrynklar så går det bra. Jag valde ett byxtyg från Stof och Stil. Mvh //m

    SvaraRadera