torsdag 21 februari 2013

Kunde inte låta bli...


Var på IKEA i Älmhult igår med min syster och våra barn. Precis den sortens utflykt som jag gillar att få klämt in på sportlovet! Barnen lekte en stund i "lekrummet" medan syrran och jag gick genom hela ovanvåningen och fick en massa inspiration.

Väl nere på nedan våningen kunde jag inte motstå detta underbara tyg. Visst är det ljuvligt!?



Eftersom dottern också var med så frågade jag henne om hon ville ha detta tyget på sitt rum, och visst ville hon det! Sådan mor sådan dotter.

Nu ser jag fram emot ett mor-dotter projekt eller rent av ett familjeprojekt där vi färglägger dessa underbara bilder innan jag syr det till gardin, kudde, draperi, klädesplagg eller vad det nu kan tänkas bli. Det lär komma fler bilder här på bloggen så ni får se resultatet.

//m

1 kommentar:

  1. Vi ser fram emot att se tyget med färg! Hemma hos oss hade hela därgläggningsprojektet som sagt blivit mitt, men du har verkligen en pysslig tjej. Undrar vem hon har det efter?;)

    SvaraRadera