tisdag 2 juli 2013

Fixa rummet


Söndagsmys med min stora tjej häromhelgen innebar att leta efter olika loppisar i närheten. Vi hade nämligen bestämt oss för att leka "fixa rummet". Elin och jag gillar verkligen det programmet. Det blev en lyckad dag med många bra fynd. Bl.a. dessa fina mattor och en tapetbok som Elin hade en ide´ om att göra ett "familjeträd" av. Underbara unge! Du har så många fina idéer.


Själv så pimpade jag den gamla lampskärmen i hennes fönster med hjälp av en limpistol och rester av gardintyget.

Här ser ni resultatet. Gardinen är ett pågående projekt. Vi tar ner den och färglägger lite när vi får lust. Fast jag gillar den faktiskt som den är också, halvfärdig. Detta tyget är verkligen riktigt roligt att färglägga, känns som en gigantiskt målarbok. Vi har valt att måla med vanliga tuschpennor. Då har vi många fler färger att välja mellan.

Föreställ dig ett barnkalas med detta tyget som duk. Helt underbart!


Så här blev familjeträdet. Vi har klippt ut grenar, stam och löv från tapetboken och limmat upp dem på väggen med tapetlim. På varje löv sitter ett foto och kring varje foto är det limmat en massa fina pärlor. Klistrigt blev det, men kul hade vi och trädet kommer att utökas allt eftersom är det tänkt.
Den fina solspegeln är också ett fynd från loppisrundan och fjärilarna hittade jag på Panduro.


Nu har vi blivit så inspirerande av loppisar att vi själva ska hålla loppis på vår gata på söndag 7/7 10-15 tillsammans med grannarna på gatan. Det blir mycket grejor. Kom vet ja´. Ni kanske också blir inspirerade. Dax att fixa rummet där hemma?

//m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar