fredag 16 augusti 2013

Pinnjakt


Fick med mig barnen på pinnjakt igår. Ernst hade inspirerat mig till att testa att "pimpa" en vas. Han gör så många enkla grejor som jag får lust att testa. Även maten han lagar ser så god och enkel ut. Men av någon anledning så är det inte lika lätt för mig att laga mat som att inreda.



I vanliga fall  är jag ganska bra kompis med limpistolen, men denna gången ville det inte riktigt som jag. För varje pinne som jag limmade på så lossnade en annan. Grrr.... Men skam den som ger sig. Vi får väl se hur länge den håller...



Elin plockade en fin bukett som passade perfekt i vasen på bordet.

ps. Har hittat en nackdel med min tvättlina. När man inte ser tvätten så glömmer man att ta in den när den torkat. Det blev till att hänga in den blöta tvätten i morse efter morgonpromenaden.

//m

1 kommentar:

  1. Så fint det blev, blev mycket inspirerad. Får se om jag inte skickar ut kidsen på pinnjakt (borde inte vara så svårt, de har ju alltid pinnar med sig annars;-))

    kram och tack för inspirationen

    SvaraRadera